lördag 17 september 2011

27/54 Hopewell Street

Nu har vi kommit tillrätta i både det nya landet och i vår lägenhet. Jag har jobbat min första vecka, även om de två nästkommande veckorna innebär ganska mycket ledig tid igen eftersom familjen ska på semester. Jag jobbar som nanny/lärare hos en familj som vill att barnen ska lära sig svenska. Det har varit en utmaning men allt kommer nog att gå lättare när vi lär känna varandra lite bättre. Jag ska antagligen börja assistera lite i yogashalan med. Men det drar nog inte igång förrän i början av oktober eftersom Fiona, som läraren heter, ska åka till Bali och hålla i ett retreat nästa vecka. Våren verkar ha kommit hit nu så vädret är riktigt härligt. Igår tog jag och Elin en utflykt till Coogee medan Tobias var på workshop på jobbet. Idag började vi med att fixa saker på stan och har bland annat skaffat internet så att det ska bli lättare att hålla koll på er där hemma. Sen tog vi bussen till Dover Heights för att jag skulle visa Elin och Tobias den fantastiska utsikten över stan. Det är där familjen som jag jobbar hos bor. Därefter gick vi ner för backen och en halvtimme senare var vi på Bondi Beach. Vi åt mexikansk mat och sen hade solen gått i moln så vi tog bussen tillbaka till stan. Tyvärr var vi inte de enda som ville från stranden och blev därför sittande i kö. Men nu är vi i vår lilla lägenhet igen och har öppnat lite bubbel och trivs.
Coogee Beach

Frukost i Paddington, sängen står till höger om tvn och det är ungefär så mycket plats vi har att röra oss på.

Bredvid oss finns en lekplats som är min arbetsplats

Vi tänkte flytta in i det här huset, men det tar lite väl lång tid för Tobias att åka till jobbet. Familjen bor lite längre in på gatan.

Tobias på Bondi Beach. Det blev inget dopp idag, men om vädret håller i sig och jag får bestämma kanske vi åker dit imorgon igen eller så och då finns alla möjligheter till att svalka sig. Det är runt 24 grader i luften och 17 i vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar