söndag 25 september 2011

Vår med höstväder

Helgen börjar närma sig sitt slut. Vi sitter inne under filten med tända ljus. Vädret har varit riktigt dåligt hela helgen och det ska nog fortsätta så ett tag till. I veckan när Tobias jobbade och jag var ledig (eftersom familjen är bortrest) blev det däremot några stranddagar på Bondi och Coogee med Elin. I fredags hade vi inflyttningsfest, kollegor, kompisars kompisar och Elin och vi blev så många som 14. Inte så dåligt med tanke på att vi bott här i en månad. Igår var vi på Ikea en sväng. Elin ska bjuda på choklad på jobbet när hon slutar nu i veckan. Undra vem jag ska åka till stranden med när Elin har åkt... Jag vet inte om jag har skrivit att jag har fått en ny elev. En gång i veckan har jag privatlektion med en pensionär som vill överraska sin svenska väninna med att prata svenska. Väldigt gulligt!

Sett från vårt köksfönster

2 kommentarer:

  1. Hej Klara! Grattis på Födelsedagen! Hurra, Hurra, Hurra, Hurra! Kul att ni redan har så många vänner som kunde komma på er inflyttningsfest. Hoppas du blev gratulerad också. Vi kan tyvärr inte komma till dej idag.
    Kramar Anette & Peter

    SvaraRadera
  2. Det kommer hälsningar både här och där och det är helt ok att ni kom med frukost på sängen, den här gången :)

    SvaraRadera