fredag 8 juli 2011

Vi samlar pa paradis

Nu har vi lamnat Haad Thian till fordel for Ao Chaloklum pa ons norra kust. Det ar en slo fiskeby dar inte mycket hander. Vi bor i en liten bungalow pa stranden, en spottloska fran vattnet. For denna mycket enkla men fullt fungerande stuga betalar vi 60 kr per natt. Innan vi lamnade the Sanctury hann vi ta en tur med havskajaken och nadde en helt ode strand efter 40 minuters paddling. Det galler att halla jamn takt for att behalla kursen. Om vi har lyckats fa igenom var bokning ska vi till en marin nationalpark imorgon annars tar vi och utforskar on med motorcykel. Ps. det finns hjalmar...


Taxi pa Koh Pha Ngan



Lunch pa hotellrestaurangen

Har bor vi!


Pa promenad langs stranden



Snackletande

Pa den ode stranden nar vi var pa kajakutflykt. Klara hittade en rolig gunga.





Den vattentata kameran kom till anvandning under utflykten. Kristallklart vatten men vi hade inte med cyklopen. Det blir nog mer av den varan pa andra strander.

8 kommentarer:

  1. Det är ju otroligt, det blir bara bättre och finare hela tiden. Att man kan bo så fint för 60:-/natt. Härliga strandbilder och vilken snygg bikini Klara och snygga badbyxor Tobias. Här hemma har lugnet lagt sig på firman, skönt med fredag eftermiddag. Vädret är bra, växlande molnighet och 24 grader. Snart blir det hem och fira helg, sedan två arbetsdagar kvar innan semestern! Kramar pappa Peter

    SvaraRadera
  2. Stockholm calling: Nu är mor och far på besök i kungliga hufvudstaden. Sedvanligt äts det och dricks det både gott och mycket. Till exempel var vi på Mistral idag, lite för vegetarisk för min smak kanske (granskottsoppa) men det passar utmärkt för mindre noggräknande gäster så när sol och badandet är det bara att pallra sig hit.

    Har följt bloggen och som vanligt ser det fantastiskt härligt ut. Sköt om er.

    /Mackan+Frida

    SvaraRadera
  3. ... när sol och badande är slut... skall det ju vara.

    SvaraRadera
  4. Ser fantastiskt ut!Fina ni är på bilden ni är tillsammans på. Njut av varje sekund. Jag är i mitt paradis och sitter och njuter av frukost. Ska nog plocka fram penslarna idag tror jag. Sen får det bli lite sol och bad för mig också....som varje dag i och för sig:)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Harligt att det snart ar dags for Frankrike Peter sa att Anette far lite sallskap,aven om hon/du verkar ha det helt ok i Cannes. Vi njuter verkligen. Det ar helt fantastiskt har och ganska stor kontrast till Kambodja och Vietnam.

    Granskottsoppa later mer exotiskt an den klassiska Pad Thai som man ater har.Det far vi testa. Hoppas att allt ar bra i nya huset. Vi ar mycket nyfikna! Vad kul att ni laser och ser vad vi har for oss. Hinner ni med nagot torparbete i sommar?

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Klara! Har du köpt den bikinin i sverige eller någon annanstans! Så snygg detalj, jag vill också ha en sådan! ;)

    Vad fint ni har det, så underbara bilder. Jag skrattar och ler hela tiden! Vilka äventyr. Jag längtar efter er!

    Ps. Tobbe, vet du vad!? Jag har lagat mat med vitlök i ikväll! Det var mycket uppskatt av killarna men jag kunde knappt äta själv :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Bikinin kommer från hm i Göteborg. Kostade hela 49kr per del :). Tobias luktar vitlök hela tiden. Så olika syskon kan vara. Kram!

    SvaraRadera
  8. Visst är vi olika men lika underbara! Bra! ska springa till HM det första jag gör på lördag i Linköpin! det och köpa en ny telefon.... råkade ställa mig på den och knäckte skärmen.. typiskt mig. Men jaja! Finns nya ;)

    Kramis

    SvaraRadera