torsdag 20 oktober 2011

Date i Botaniska

Recept: Pasta, sparris, haricots verts, tomat, avocado, feta, fänkål, olivolja


Samma bild, annan modell




Det var en hel flock med kakaduor i hamnen i Woolloomooloo.


Jag skyller helt på mamma att jag spelar Angry Birds om kvällarna. Vilken bana är du på nu?

Igår efter jobbet gjorde jag iordning en pastasallad och traskade ner till stan för att möta Tobias vid fontänen i Hyde Park. Denna park var inte god nog för oss utan vi tog oss vidare till Botaniska. Där, med utskit över Operahuset och Harbour Bridge, slog vi oss ned i gräset. När vi var mätta och belåtna strosade vi hemåt. Våren och värmen har kommit nu och tror nog allt att solen tog lite idag när jag satt i parken och pluggade.

1 kommentar:

  1. Gud va mysigt! Nu längtar jag riktigt mycket...
    Vilken fin bild ni fick på kakaduorna, verkligen nice!
    Kram

    SvaraRadera