söndag 27 november 2011

Första advent på Maroubra Beach













Sommarvärme och blå himmel! Idag har solen lyst på oss och havet har bjudit på svalkande bad. Tobias blir som ett litet barn när han leker i de höga vågorna. Han glömmer bort tiden och kommer upp skakandes på stranden, precis som man gjorde när man var liten. Vi hade fruktsallad som adventsfika. Calypsomango inhandlas vid varje besök i mataffären. Jag har aldrig ätit något godare. Och nu har bananpriserna sjunkit från 70 till 30 kronor kilot. Så nu kan jag göra smoothie med gott samvete. När jag botaniserar i fruktdisken känns det som att man är i paradiset.

2 kommentarer:

  1. Kan meddela att Ika gick och lade sig på stolen under köksbordet hos Jacob och Emma precis som hon gör på Plantagegatan! Selma slängde sig på den runda mattan. Det har fungerat jättebra på resan med dem. Selma har t o m självmant gått in i transporten. Hon är som en lurvig boll just nu. Det blir mysigt när all den pälsen ska bytas! Kram från oss alla!

    SvaraRadera
  2. Åh vad vi saknar de små liven och er alla andra med! Eftersom jag inte börjar jobba förrän tre har jag packat lunchlådan (mer fruktsallad) och gör mig redo för stranden. Inte dumt alls!

    SvaraRadera