fredag 23 mars 2012

Canberra och Pebbly Beach

Kängurupussar på stranden

På grund av regn och blåst valde vi att lämna kusten för en stund och köra inlandet genom vindistriktet Yarra och sen mot Canberra och vidare till östkusten den vägen. Nu sitter vi på en camping och njuter av eftermiddagssolen ungefär 30 mil söder om Sydney. Vår "check enginelampa" har lyst sen Kangaroo Island. Vi har pratat med hyrfirman och de har sagt att det har varit ok att köra vidare men igår så bestämde vi att vi skulle in till en verkstad då bilen börjat bli lite opålitlig. Det visade sig att något är fel med avgassystemet (tror jag). Vi skulle i alla fall inte bry oss om det utan fortsätta vår resa som vanligt.

Vårt mål för gårdagen var att komma fram till Pebbly Beach som är känt för sina nästan tama kängurus. Vi bodde i nationalparken, såg kängurus både på kvälls- och morgonpromenaden och gick en vandring i parken. Vi gick till en vik som hette Snake Bay och man får väl skylla sig själv att man nästan trampade på en orm när platsen heter som den heter. När vi kom tillbaka till Pebbly Beach tog vi på oss badkläderna lade oss i solen och när vi var tillräckligt svettiga hoppade vi i det kalla vattnet. Det känns att det är höst i luften nu, men när solen skiner är det precis som en fin sommardag. Om mindre än en vecka är vi i Sverige, vi längtar!

1. Hej igen, skönt att det var ok med bilen. Vilka söta kängurus! Snake Bay var väl inte nödvändigt, tur att jag inte var där!? Härliga bilder och nu närmar ni er snart kända trakter. Hoppas ni kan besöka Javis Bay igen och kanske se vattensprutet i vad det nu hetta denna gång. Kör försiktigt sista biten. Snart ses vi! Vi längtar också och flera med oss. Kramar från oss.

2. Hej! Vi har varit i Jervis Bay under dagen och nu befinner vi oss i Huskisson. Den ligger bara några kilometer norr om Vincentia, där vi åt lunch på vägen hem om ni kommer ihåg. Nu ska det yogas och framåt kvällen beger vi oss in till byn för att äta indiskt! Hoppas allt är bra med er och att flytten har gått bra. Kramar